tirsdag den 11. juni 2013

Savner suset..

Savner suset i maven, som jeg husker fra dengang jeg svømmede konkurrence svømning! Det at være til stævner, og skulle præstere det bedste man kunne, overfor et heppende publikum, gav noget af det største sus i min mave !
Til nogle af de store stævner , og når man skulle svømme finaler , skulle man går march ind til pladserne , og man blev præsenteret enkeltvis hvor en lyskegle lyste på en i mørket ! En mega fed oplevelse , som man aldrig glemmer . Samtidig med dette sus i maven det gav , havde man også en stor portion nervøsitet med sig . Savner rigtig meget det sus og den oplevelse ! Samtidig var det monster fedt , når det gik en godt i et løb og der blev heppet på en fra ens holdkammerater !

Her er et klip fra da jeg svømmede 200 meter fly i Ikast i 2007 . Lidt dårlig kvalitet , men det giver et godt billede af den oplevelse jeg skriver om . I dette løb førte jeg suverænt og lavede en super god tid :


Her er lidt billeder fra den tid hvor jeg svømmede.. Da jeg svømmede på det bedste hold i klubben, svømmede jeg fire gange om ugen og ofte var der stævner i weekenderne.. Den dragt jeg har på , på et af billederne , var det man kaldte for en heltdragt .. Den kostede 2000 kr. og gjorde at man kunne få lidt bedre tider , i form af , at man var mere strømlinet når man havde den på . I dag må man ikke svømme med denne dragt , da den går helt ned til fødderne . Man må i dag kun have dem til knæene..


2 kommentarer:

  1. Hvorfor så stoppe hvis det er noget du elsker :)

    SvarSlet
  2. Jeg begyndte på gymnasiet , og tiden blev presset for mig . Mange af de svømmekammerater på min egen alder var stoppet med at svømme og tilbage var der næsten kun mindreårige der svømmere på mit hold . Når man ligger så mange timer i sin træning , betyder holdkammeraterne en del . Så en kombination af at jeg havde travlt med studiet og færre og færre tilbage på min egen alder , gjorde at jeg valgte at stoppe . Det var ikke nogen nem beslutning , da det har fyldt så meget i mit liv . Jeg er glad for at jeg stoppede mens "legen var god" !

    SvarSlet