fredag den 20. juni 2014

Lækre opskrifter

Sidste gang jeg var i mødregruppe , fik vi serveret nogle lækre sandwich . Fik opskriften på dem , og prøvede den anden dag at lave den derhjemme . Jeg er normalt ikke til pesto eller Philadelphia , men mums hvor det smagte godt .
Opskriften på pesto:
2 dl olivenolie
1 1⁄2 spsk pinjekerner
1 stort pillet fed hvidløg
50 g fintrevet parmesanost eller Castello® Alps Selection Hirten
1⁄2 tsk fint salt
1 1⁄2 liter friske basilikumblade med bløde stilke
Kom olie, pinjekerner, hvidløg, ost og salt i et blenderglas. Blend ved langsomste hastighed i ca. 1 min. Tilsæt basilikumblade med stilke og blend igen ved langsomste hastighed i ca. 30 sek. Stil pestoen tildækket i køleskabet i mindst ½ time. Smag til.
  


Kunne ikke få noget groft brød , så det blev til ciabatta brød , som jeg lige gav en sprød skorpe i ovnen. I bunden smurte jeg pestoen og derefter salat , lufttørret skinke og i toppen af brødet smurte jeg Philadelphia . 

I går fik jeg bagt muffins . Opskriften havde jeg fået gennem en jeg følger på instagram . Det er nogle sundere muffins , så man kan sagtens synde med dem , med god samvittighed :)
Opskriften på muffins :
3 bananer
3æg
1 dl hakkede mandler
1 dl kokosmel
1 spsk skyr
1 dl havregryn
1,5 tsk vaniljepulver
1 spsk mørk chokolade
vend det hele sammen og bag dem ved 200 c i ca. 15 minutter 

(næste gang jeg laver dem vil jeg prøve at tilføje lidt Stevia for at give dem lidt mere sødme)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar