søndag den 28. april 2013

En travl weekend

I går holdte vi fødselsdag for Casper , som fyldte 26 i sidste weekend . I den forbindelse skulle jeg endnu engang afprøve mine kundskaber indenfor bagekunsten . Så jeg besluttede mig for at lave en af lagkagerne helt fra bunden . Jeg brugte opskriften herfra: http://grydelappen.dk : en lagkage med hindbærmousse, tobleronecreme og marcipan . Det var et kæmpe arbejde at b.la. skulle bage bundene , men de smagte også himmelsk  . Det eneste jeg vil ændre til en anden gang , er at bundene ikke skal være så tykke som de var . Lagkagen var en succes og gæsterne roste den også !

I forbindelse med at vi skulle holde fødselsdag , synes jeg at der skulle nogle blomster på bordet . Hvad er bedre end gratis blomster ? :D Var inde hos vores nabo (hvor der ikke bor nogen) , og plukke alle disse flotte påskeliljer og tulipaner ! Og jeg nåede at gøre det , inden der var andre der havde hugget dem :D Der skal sgu være nogle fordele ved at have sådan en l*rte nabo :D

I dag tog Casper, mine forældre, søskende og jeg en tur til Døllefjelde Musse marked . Fandt disse fede skilte , men de ville have en formue for dem , så måtte nøjes med at tage billeder af dem . Desuden kunne man tage bad på pladsen til sølle 5 kr. ! Det synes jeg godt nok var et kub :D

På Dølle , fik jeg en kæmpe fransk hotdog , som de er kendte for . Min bror støttede bollerne , og fik fine blå armbånd til os andre hvor der stod "Støt bollerne" på . Pengene gik til et godt formål og vi andre fik et grin ! :D Det eneste jeg fik købt var en tragus ørering .

Foråret er over os , og alle vores træer i have har fine knopper ! Det er kun til at blive glad i låget over ! I går kørte jeg med en plænelufter på vores græsplæne og fræsede det meste af den op . I dag stod den så på , at opsamle al græsset som var blevet revet op . Det resulterede i , en næsten fyldt trailer . Og jeg er ikke færdig , for skal derefter have revet manuelt med en rive for at få det sidste med ! Det er et kæmpe arbejde , men er sikker på at det nok skal blive godt i sidste ende ! 
Glæder mig til at skulle på arbejde i morgen . Der har været lockout de sidste fire uger og nu kommer alle vores børn endelig tilbage i SFO'en ! Det bliver møj fedt og glæder mig til endnu en uge hvor tiden flyver af sted og til alle børnenes gode guldkorn ! :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar