torsdag den 29. november 2012

Opfordring !

Har en lille opfordring til mine læsere, som handler om operation mærkning . Hørte om  ,i starten af året og har siden mærket alle vores ting . Det går ud på at man mærker alle sine værdigenstande , enten ved at gravere i dem , eller ved at skrive på dem med en usynlig tus , som man kun kan se når det kommer under UV-lys . Man kan tage på politistationen og låne et graveringssæt som indeholder en maskine til at gravere med , flere forskellige slags tusser som man ikke vil kunne få af igen , mærkater til at sætte på ruderne - ens dør - og på de ting som man har mærket . Når man låner sættet på politistationen får man foræret et lille graveringssæt (se billedet) , som man kan beholde . Sørg for at gravere eller skrive på ting som ikke kan erstattes på genstanden . Fx er det vigtigt at man ikke skriver på batteriet på ens bærbar , da det nemt kan fjernes og erstattes . Ved at gøre dette , har tyven det sværere ved at sælge dine ting videre , hvis der står graveret din navn og evt personnummer . Det vil også gøre det nemmere for politiet at "knalde" tyven , da der er beviser på genstanden at det ikke er tyvens egen . Man kan som sagt gratis låne det sæt som jeg snakker om ! Sørg for at gøre det inden det er for sent !
Jeg har nået en hel masse i dag ! Den følelse er skøn (: Jeg startede dagen med at cykle ud i den anden ende af byen for at komme på ryg-hold . Fik af vide at jeg skal regne med at der går 3 måneder før jeg må træne optimalt igen :( Da jeg havde været det skulle vi samles i vores studiegruppe . Vi var effektive og derfor blev vi tidligere færdige ! Det resulterede i at jeg lige kunne få klaret den sidste julegave ! Fed følelse at man allerede er færdig med det ræs ! Jeg fik postet de julekort som skulle sendes , tjek ! Da jeg kom hjem , lå der to sedler i postkassen om at der er kommet pakker til mig , og så lå der også en enkelt lille pakke i postkassen ! Det er længe ventede post , så glæder mig til at kunne hente resten i morgen ! Resten af dagen er gået med praktiske ting i hjemmet . Så kan der nemlig slappes af på divaen i aften :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar