lørdag den 18. februar 2012

Besøg af Jahovas vidner


Her til morgen bankede det pludselig på døren.. Vi ventede ingen gæster . Jeg sørgede for , at holde på vovserne , så de ikke rendte ud (kan godt virke voldsomt for mennesker , der ikke kender dem , hvis de kommer farende ud) , og Casper åbnede for døren .. Det viste sig at være , en dame og en pige som kom fra Jehovas vidner .. De prædikede en del om alt muligt fis , så som "har du tænkt på at jorden går under" , og gav en brochure . Jeg er selv kristen og er af den tro , at jeg tror der findes en gud af en eller anden art . Men det er ikke noget, som jeg går og tænker så meget over , i hverdagen . Synes det er utroligt , at man anno 2012 stadig har et trossamfund , som går så meget imod strømmen og er overbevist om , at man skal leve ud fra , hvad der er blevet skrevet i en bog for 1000000000 år siden ! Jeg kan ikke forestille mig , at de får noget ud af , at gå fra dør til dør og prædike , udover at de prøver overbevise dem selv om , at det er det rigtige at tro på ! Casper smed brochuren ud med det samme , da de var gået , men jeg kunne ikke dy mig , for at finde ud af hvad de havde skrevet . Så jeg hev den frem fra papirskraldespanden . Efter at have skimtet den igennem , kan jeg kun konstatere , at det er hjernevask alt det de skriver ! Bliver overrasket hver gang over , at det trossamfund kan overleve , i sådan en moderne og oplyst verden vi lever i , i dag !

- Hvad tænker i andre om dette trossamfund ?

1 kommentar:

  1. Hej Michelle..Jeg har set flere på "mission" de sidste dage..Kan kende deres fine tøj og dokumentmapperne..Jeg har "respekt" for, at de ser verden på den måde, og tror så meget på deres skrifter, men at missionere, som de gør, at gå fra dør til dør, er ikke ok..Det gør vi andre jo heller ikke ifht de ting, vi tror på..Vi fik også folderen i postkassen, og forsiden er jo hver gang total glansbillede-agtigt ;) , og der er sikkert nogle, som falder for det, men ikke os ;) knus og god lørdag til jer..

    SvarSlet